Haftanın Enerji İçeceği: Aralık 5

5 Dec

Şu günlerde enerji denen şey ancak multi-vitaminlerle geliyor dostlar. Öyle şarkıyla olacak iş değil.

Maksat, şarkıyı ne kadar sevdiğimi, “sen nehirleri yataklarında ayırırdın da örterdin üstümü” cümlesini ilk duyduğumdaki hissimi arada hatırlayayım. Bir de sözlükte şu alttaki entryyi okudum ki yazanı kıskanacak kadar beğendim. Şarkıyı ne kadar sevdimse, büyümeyi o kadar sevmedim.  Tek derdimin ders arası manzarada yer bulamamak olduğu günlere dönesim var şiddetle.. O kadar şiddetli ki mutsuzum artık ben de..

 

ah işte büyümek kavak yelleri dizisindeki gibi olsaydı, değil canlar. 
geceleri kemiklerime çarpan (eskiden) büyüme ağrısının yerine koymak istediğim
arada bir içime uğrasın ama uzun kalmasın istediğim (çağırırsan gelir- bkz kuantum fiziği)
kalacağını bildiğim, yerini sevmiş bir şarkıdır. 
artık büyümek bir çatıda bülent ortaçgil ya da duman dinlemenin, aşık olmanın, dünyaya cömertçe şaşırmanın, adı konmayan sıkıntıları anlamaya çalışmanın ötesindedir. büyümek ötede kaldığında bize kalansa bir masa etrafında toplanmak.

(beriaberia, 22.07.2011 00:52)
Advertisements

Haftanın Enerji İçeceği: Ekim 31

31 Oct

Keşke her gün yazabilsek çizebilsek örgü filan örebilsek, ben de biliyorum istemeyi… Olmuyor, onu da biliyorum.  Gerçi her istediğimizi elde etsek, mutlu olmanın bir anlamı kalır mı?

O değil de, toplanın; Norveç – Bergen‘e gidiyoruz. Siz gelmezseniz, beni bırakıverin şu çatılardan birine; o da olur.

 

Detay için şuraya buyrun.

Haftanın Enerji İçeceği: Temmuz 7 / Jamie Özel

7 Jul

Aylar yıllar sonra (abartıyı severim evet) seni bu bloga kim döndürdü, kim yeniden yazmana vesile oldu derseniz size Jamie derim, Cullum derim, 6 Temmuz Santral Kıyı Amfi derim.

Bu yıl yalnızca 2 konserle sınırladığım Caz festivali rutinimin ilk konseriydi Jamie Cullum. I get a kick out of you ile sahneye çıktı. “feel free to throw your underwear at us, male or female. any size is accepted” dedi. Stand-upvari şovunda sahne önünde dans eden çiftleri öpmeyi ihmal etmedi. twentysomething’de “Allahım çok şükür hala 29 um” dedirtti. high and dry da hepimiz ciddi ciddi caz söyleyebileceğimize inandık. Ezan okunmaya başladığında susup doğaçlama takıldı. (yine de konserde ezan deyince 1 numara, 10 temmuz 2005 tori amos konseri – me and a gun dır) Benim için “Çalmazsa çok pis darılırım” şarkısı olan these are the days’de o “i feel fine” lar gerçekten 25 dakika kadar sürsün istedim. bis’e çıktığında “sahneye doğru gelin, oturmayın oralarda” dedi, koştuk/gittik/zıpladık. Tüm müzisyenler sahneyi terkettiğinde eliyle “1 tane daha” işareti yapıp gran torino çaldı, mikrofondan uzaklaşıp çıplak sesle  söylediği o ara nefeslerimizi tuttuk. Daha nefesimizi bırakamamışken,  bitti/gitti, her güzel şey gibi..

Dün akşam biz, yani o konserde olanlar; inanılmaz – tarif edilemez – muhteşem bir akşam yaşadık. Eğer kendisini canlı dinlemediyseniz, 3. seferini kaçırmamanızı dilerim.

ifeelfineifeelfineifeelfineifeelfine …

 

6 Temmuz 2011 Jamie Cullum konseri – Setlist

  • i get a kick out of you
  • get your way
  • all at sea
  • i’m all over it
  • if i ruled the world
  • twentysomething
  • don’t stop the music
  • what a difference a day makes
  • next year
  • i’ve got a woman/golddigger
  • next year baby
  • these are the days
  • high and dry
  • mixtape

bis:

  • the wind cries mary
  • gran torino
(setlist alın teri değil, ekşi’dendir)

Haftanın Enerji İçeceği: Nisan 21

21 Apr

Ne dedim ben size? Bir zaman gelecek bu bloga bakmaya bile vaktim olmayacak.  Sonra o zamanlar da geçecek, sakin yaz günleri gelecek. Heyecanla bekliyoruz! Belki de o kadar heyecanla değildir.. Neyse..

Bu hafta enerji içeceğimiz haftanın bitişine doğru gelsin. Klip beni çok güldürüyor. Fiona zaten canım ciğerim.

Haftasonu neşesi: Mart 25

25 Mar

Bambaşka bir şarkı koymak için girdim bloga. Dolanırken bu şarkıya rastladım.

Sözlükte Polly Paulusma ile ilgili hepi topu 2 entry var, onlar da 2004 yılında İstanbul Caz Festivali kapsamında Babylon’a gelişiyle ilgili. Şarkının sözleri bile yok. Kimsin kadın sen? Ne güzel sesin var?

Biliyorum, bugün Bahar. Biliyorum, yazının başlığında neşe var. Ama inisiyatif kullanıyorum.

p.s. Mea Culpa, Latince’de benim suçum demekmiş.

Haftanın Enerji İçeceği: Mart 14

14 Mar

Bu haftanın enerji içeceği gerçekten enerji içersin diye düşündüm. Öyle baymalı yaymalı şarkı seçmedim.

Regina.. Canım Regina.. Merak etmeyin; Hero değil! Ağlamıyoruz dedim ya!

Dünyanın iki yakasında..

8 Mar

Dünyanın iki yakasında, birbirlerini hayatları boyunca özleyecek iki arkadaş yaşarmış. Birinin hiç bilmediği bir Boston, diğerinin artık unutmaya başladığı bir İstanbul hayatlarında..

Özlemenin kanıksanmaya başladığı an, Boston-İstanbul hattı yapan bir blogumuz olsun demişler.

Masal böyle başlamış..

http://ikiyaka.wordpress.com/